Good News.

Hi dan assalamualaikum.


Hi semua! *happy*

Alhamdulillah, saya telah diterima bekerja sebagai SA di 7E. Actually, perkara ni tak plan pun nak jadi. Saya dan lia cuma niat nak pergi temuduga kat pasaraya tunas manja pada pagi tersebut. Memang kami diterima bekerja, tetapi pada pertengahan bulan. Memandangkan lagi 2 3 minggu kena tunggu, lia pun ajak pergi 7E berhampiran rumah kami. Kiranya nak cuba nasib lahni, dapat ke tak dapat tu lain cerita. Untuk haritu sahaja, 3 kali kami berdua pergi temuduga.

Semasa sesi temuduga tu, perasaan cuak pun ada juga sebab sebelum tak pernah kena mcm tu. Budak mentah, still takde pengalaman bekerja. Bila manager tanye, saya jawab direct jela dengan penuh yakin. haha :p Alhamdulillah, maybe dah jadi rezeki saya kot. Petang tu jugak store manager aka Kak Syiera call untuk memberitahu bahawa saya telah diterima kerja. Ya allah, time tu memang berbunga-bunga perasaan saya, hihi.

On my first day bekerja disitu, takdela teruk sangat. Everything is okay. And the best part is staf-staf lama kat situ --> kak ada, kak ina, abang syamil, abang is, abang madi & kak hanim semuanya baik & sporting gila habis. And guess what. Saya merupakan staf paling muda yang bekerja disitu, berusia 17 tahun :)


Sekarang dah masuk seminggu saya bekerja disitu. And I am so happy with this. Tak sangka saya berjaya lakukan kerja yang belum pernah dilakukan tanpa ada rungutan sekali pun. Ayah saya selalu berpesan, 'kalau berat sangat kerja tu, berhenti jela, kerja dengan ayah je'. Saya selalu cakap tak, saya still okay kat situ. To be honest, memang terlampau okay. Takde sebab saya perlu berhenti kerja agaknya eventhough shift kerja tak tetap masa.

And good news yang lain pula, saya tak kena first intake PLKN. kawan2 yang lain semua dah dapat surat, but me asdfghjkl. Sokay. So masih boleh teruskan dengan plan saya lepasni. Fokus kerja dulu untuk 2 3 bulan then terus ambil lesen kereta. Arghhhhh tak sabar weh nak drive xD haha hopefully lulus ujian memandu nanti, amin.....


No more boredom strikes, I'm free from cage now *duckface*

p/s; Maafkan saya sebab busy sampai terlupa nak wish anniversary kita yang ke 1tahun1bulan :') 
No matter how far we are, you'll always be my supermang forever.


Thanks for reading! :)

Popular Posts